מה כדאי לעשות כל יום ברשתות החברתיות?

כשניגשים לניהול תחום הדיגיטל בארגון נדרשת הבנה מולטי-דיספלינרית. בין היתר, העבודה ברשתות חברתיות מחייבת מספר פעולות ברמה היומית. חברות רבות מתחזקות מגוון רחב של רשתות חברתיות, כגון: פייסבוק, טוויטר, פינטרסט, גוגל פלוס, לינקדאין, אינסטגרם ועוד. אם כן, איך אפשר לשלוט בכל בלי לעבוד מסביב לשעון או לשלם למנהל מדיה חברתית?

To do list

To do list

לפניכם רשימה קצרה של "לעשות כל יום" ברשתות החברתיות:

  1. בדקו הודעות, הערות ותגובות – אנשים משקיעים מאמץ בכדי להגיע אליכם, לכן ענו לכל אחד תגובה אישית. תגובות בזמן לשאלות והערות יכולות לעשות את ההבדל בין שמירה על לקוחות לבין איבוד הלקוחות.
  2. פרסום פוסטים –  נסו לפרסם פוסט לפחות פעם ביום. היו מגוונים ומקוריים: תמונות, סרטים, מאמרים, ציטוטים וכד'. ניתן להשתמש בכלי לניהול מדיה חברתית כגון HootSuite בכדי לפרסם בכל הרשתות החברתיות בבת אחת, או בכדי לתזמן את הפוסטים.
  3. בדיקת נזקים – חפשו תלונות על העסק שלכם. אנשים רבים מפרסמים פוסטים כשהם מתייגים את העסק שלכם. וודאו שכל הפרסומים חיוביים. אם תמצאו תלונה, נסו לעזור ללקוח, חפשו דרך לפתור את הבעיה והגיבו על התלונה שלו. לקוחות פוטנציאליים עשויים לקרוא את התלונות ואם הם יראו אתכם משקיעים מאמצים במציאת פתרון, זה ישפר את הסיכוי שהם יתעניינו במה שאתם מוכרים.
  4. אינטראקציה עם העוקבים – נסו לפתח אינטראקציה עם 3 עוקבים לפחות ביום. זה מראה התעניינות ויגרום להם לחשוב על העסק שלכם באופן חיובי יותר. פניה לאנשים שלא עוקבים אחריכם תרחיב את רשת הקשרים של החברה. האינטראקציה כוללת: מעקב אחר משתמש חדש, פניה בלינקדאין לאדם שאינו ברשימת הקשרים, תגובה לפוסט של מישהו בפייסבוק, ציוץ עם אזכור של מישהו אחר ועוד. כאשר תתחילו לעקוב אחרי מישהו חדש, יש סיכוי סביר שגם הוא יתחיל לעקוב אחריכם.
  5. מעקב אחר מתחרים מהתעשייה – נסו לבדוק מה נכתב ברשתות החברתיות על המתחרים שלכם, תוכלו להגיב ולהיות מעורבים בדיונים ובכך לפרסם את העסק שלכם ולהגיע ליותר עוקבים פוטנציאליים.
  6. חישבו על פוסטים עתידיים – אחת לכמה ימים נסו לחשוב על בנק של חומרים שתוכלו להיעזר בו בפוסטים עתידיים. בצורה כזאת לא תצטרכו לחשוב על פוסט חדש ולחפש חומר באינטרנט מדי יום, אלא להשתמש בחומר ששמרתם כבר.
  7. בדקו את הנתונים הסטטיסטיים שלכם – זה חשוב כדי לבדוק האם המאמץ שלכם משתלם. כלי ניהול כגון Hootsuite, כאמור לעיל, יכולים לספק לכם ניתוח סטטיסטי על כל חשבונות המדיה החברתית שלכם, במקום שתצטרכו להיכנס לכל אחד בנפרד. הסטטיסטיקה מספקת נתונים כגון: האם יש לכם עוקבים חדשים? האם התוכן שלכם קיבל שיתופים? ועוד. בדיקת הנתונים הסטטיסטיים שלכם תעזור לכם לראות אילו סוגים של הודעות פופולריים יותר או פחות וכך תוכלו לפרסם ולהשקיע רק בפוסטים שהעוקבים שלכם אוהבים.
  8. ויראליות ברשת – חשבו על דרכים יצירתיות להגדיל את ויראליות שלכם ברשת. לדוגמה, בדקו בפייסבוק ימי הולדת של חברים וברכו אותם, המליצו על מישהו מחבריכם בלינקדאין, עשו re-tweet לציוץ של מישהו ועוד. כל פעולה שתפרגן למישהו אחר תראה על נכונות והשקעה מצדכם ותעזור לבנות קשרים טובים יותר עם לקוחות פוטנציאליים.

בין אם אתם משקיעים שעות או דקות במדיה החברתית של העסק שלכם, חשוב שתזכרו שלא מספיק להיכנס ולבדוק הודעות או לפרסם פוסט פעם בשבוע. יש להיות יעילים ועקביים ולעשות עבודת מחקר מדי יום. ככל שתשקיעו יותר ותלמדו על שימוש נכון ברשתות החברתיות ועל כלי עזר שיכולים להפוך את החיים שלכם לקצת יותר קלים, תיהנו מאיכות חיים טובה יותר וזמן פנוי רב יותר.

social media, מדיה חברתית

מדיה חברתית

About יהודה עדי אדלר